Η 'Αυτοκρατορία των αισθήσεων' του Όσιμα, η 'Πόλη των γυναικών' του Φελίνι, οι 'Ερωτικές ιστορίες καθημερινής Τρέλας' του Φερέρι, τα 'Ιδιωτικά βίτσια, δημόσιες αρετές' του Γιάντσο, η 'Μαλίτσια' με την Λάουρα Αντονέλι αλλά και το 'Μπορντέλο' του Ν. Κούνδουρου και 'Οι Τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας' του Ν. Παναγιωτόπουλου, είναι ανάμεσα στις 25 ταινίες που επέλεξε ο Γιάννης Σολδάτος, για το Φεστιβάλ 'Η αυτοκρατορία του σώματος, το γυμνό στον κινηματογράφο', από τις 25 Νοεμβρίου έως 1η Δεκεμβρίου, στον κινηματογράφο Ετουάλ Αλεξάνδρα.
Κάποιες ταινίες κατώτερης καλλιτεχνικής ποιότητας που είχαν όμως λογοκριθεί εξ αιτίας των ακραίων για την εποχή σκηνών, όπως η 'Ιστορία της Ο' με την Κορίν Κλέρι, ή ο 'Καλιγούλας' με τον Μάλκομ Μακντάουελ, θα προβληθούν ολόκληρες.
Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, περιλαμβάνει ταινίες απ' όλο το φάσμα : σε απογευματινές προβολές θα παρουσιαστούν επτά καλλιτεχνικές ελληνικές με αρκετή δόση γυμνών σκηνών.
Επίσης, έχει προγραμματιστεί η προβολή αριστουργημάτων του Παγκόσμιου κινηματογράφου (Φελίνι, Μπουνουέλ, Γκοντάρ κ.α) που δόξασαν το γυμνό σώμα και τέλος οι ταινίες κατώτερης καλλιτεχνικής ποιότητας Β movies, οπως έχει επικρατήσει να λέγονται.
Αφορμή για την διοργάνωση του Φεστιβάλ, είναι το βιβλίο του Γιάννη Σολδάτου , που μόλις κυκλοφόρησε , και πραγματεύεται την αποτύπωση του γυμνού σώματος στον κινηματογράφο...
"Μέσα από μια οδύσσεια δώδεκα δεκαετιών είδαμε τα πάντα", λέει ο συγγραφέας. "Κάποτε η γυναικεία γάμπα αποτελούσε προσβολή της δημοσίας αιδούς , τότε που δεν αποτελούσαν αντίστοιχη προσβολή τα εκατομμύρια κουφάρια που κείτονταν στα πεδία των μαχών του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου. Το ανθρώπινο σώμα όπως και η γενετήσια πράξη , ήταν δέσμια μιας καταστροφικής χριστιανικής ηθικής, η οποία στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε, μέσω της λογοκρισίας, σαν ο καλύτερος διαφημιστής των ανάλογων ταινιών. Το στήθος και το μπούτι μοσχοπουλιόταν με το γραμμάριο αρχικά… για να φτάσει η Αμερική στην θεαματική της επίδειξη, με το γυμνό αιδοίο της Σάρον Στόουν στο Βασικό ένστικτο (1992) να ξεπουλάει την ηθική της προκαλώντας".
"Για μένα το γυμνό, μου το επιβάλει το σενάριο" λέει ο Γιώργος Κατουζηνός, ο οποίος συμμετέχει στο Φεστιβάλ με τις 'Απουσίες' (1987) και προσθέτει: "Αν η ταινία έχει ερωτικό θέμα, τότε προσαρμόζω τις σκηνές. Με κανένα τρόπο δεν τις αντιμετωπίζω άσεμνα ή προσβλητικά, αλλά ηθικά μέσα στην ταινία".
Αντίθετα ο Κώστας Φέρρης, του οποίου θα προβληθεί η ταινία 'Οh Babylon' (1989) κρατά στάση επιθετική . "Εφόσον οι γυμνές σκηνές στον κινηματογράφο αντιμετωπίζονται άσεμνα, πρέπει και να τις δείχνουμε όσο πιο άσεμνα μπορούμε".
Ο Ανδρέας Θωμόπουλος συμμετέχει με την 'Όστρια το τέλος του παιχνιδιού' (1984). Οπως είπε, "το γυμνό στον κινηματογράφο δεν έχει κάτι ιδιαίτερο, δεν έχει να κάνει τόσο με το σεξ, τη σεμνότητα ή οτιδήποτε άλλο, παρά με το κυνήγι της αγνότητας, το κυνήγι της γυμνής αλήθειας''
Για τον εμπνευστή του Φεστιβάλ, Γιάννη Σολδάτο: ''Ο αγώνας του κάθε νοήμονα και υγιούς ατόμου δεν έγινε με τα φαντάσματα της λογοκρισίας και της αστικοχριστιανικής ηθικής. Ο αγώνας έγινε και γίνεται για τον κορεσμό της ακόρεστης δίψας του ανθρώπινου ματιού απέναντι στο ωραίο γυμνό ανθρώπινο σώμα''.
ΝΟΟΖ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου